یه میز پذیرایی شیک و همه چی تموم

یه میز پذیرایی شیک و همه چی تموم

این روزها سرو انواع فینگرفود در مهمونی‌ها و دورهمی‌ها باب شده. پذیرایی با فینگرفودها میزبانی شما رو شیک و مدرن می‌کنه و علاوه بر این با غذایی متفاوت از سالاد الویه یا کشک بادمجون از مهمان‌ها پذیرایی می‌کنید. همچنین شما فرصت بیشتری برای معاشرت با عزیزاتون دارید. با یه پذیرایی شیک و متفاوت، نشون بدیم که چقدر خوش سلیقه هستیم و یه مهمونی بی‌دردسر داشته باشیم.

با چند نکته آموزشی تیم رسپی در این مقاله، یه میز جشن جذاب و زیبا از مزه‌های مختلف برای جشناتون داشته باشید.

 

  • فینگرفودها

غذاهای انگشتی یا فینگرفود، انواع مختلفی داره و به این دلیل که برای سروشون از بشقاب، قاشق و چنگال استفاده نمی‌کنیم، برامون مهمه طوری درست بشن که با دست قابل خوردن باشه و سایزش هم مناسب باشه. 

در این مقاله چند نوع فینگرفود خوشمزه‌ای که راحت و سریع تهیه می‌شن رو به شما معرفی می‌کنیم تا برای جشن تولد، دورهمی‌ها و مهمونیاتون ایده بگیرید و درست کنید.

انواع کاناپه

کاناپ یا کاناپه خوراکی

 

برای تهیه کاناپه می‌توانید نان باگت و یا تست رو برش بزنید و روی این فینگرفود رو با مواد مختلف در دسترستون پر کنید. این مزه‌های خوشمزه با پنیر و زیتون، ژامبون و پنبر گودا، قارچ تفت داده شده و سویا سس، مرغ و پنیر، گوشت استیکی و پنیر بلوچیز و ... تهیه می‌شن. با درست کردن چند مدل کاناپه در طعم‌ها و رنگبندی‌های مختلف، یه سینی خوشگل و جذاب از لقمک‌ها داشته باشید.

 

انواع رول‌

فینگرفود رولی یا رولتی ساده و ارزان

 

شما می‌توانید با خمیر یوفکاهای موجود در بازار، رول‌های خوشمزه‌ای درست کنید.

اسپرینگ رول سبزیجات، یکی از انواع فینگرفودهای رولی می‌باشد که برای تهیه آن می‌توانید سبزیجات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. فقط مراقب باشید سبزیجات هنگام پخت، آب نندازن.

اسپرینگ رول سبزیجات

 

رول مرغ و قارچ یه فینگر فود پرطرفداره که اگر با فیله مرغ درست کنید خیلی لذیذتره. رول گوشت چرخ کرده با قارچ و فلفل دلمه‌ای، رول اسفناج و پنیر و انواع فینگرفود رولی رو از فروشگاه اینترنتی رسپی تهیه کنید. رول‌ها رو با سس هایی مثل سس تایلندی و تارتار سرو کنید که خیلی خوشمزه میشه.

برای مشاهده و خرید اینترنتی انواع رول‌ها برای جشن تولد و مهمونی اینجا کلیلک کنید.

 

انواع مینی سمبوسه

سمبوسه مرغ و گوشت جدید

 

شما می‌توانید با خمیر یوفکاهای موجود در بازار، سمبوسه‌های خوشمزه‌ای درست کنید. سمبوسه سیب‌زمینی، یه فینگرفود گیاهی و قدیمیه که همه دوسش دارن. سمبوسه پیتزا هم که بچه‌ها عاشقشن و برای جشن تولد کودک پیشنهاد خوبیه.

سمبوسه‌ها رو می‌تونید با سس کچاب و سس تند سرو کنید.

 

انواع پیراشکی

پیراشکی گوشت و مرغ جدید

 

خمیرهای پیراشکی موجود در بازار کار شما رو خیلی راحت کرده. با تهیه این خمیرها و پرکردنشون با مواد غذایی مختلف، یه غذای ساده و خوشمزه برای جشنتون تهیه کنید. از پرطرفدارترین این نوع فینگرفود، پیراشکی گوشت با قارچ و پیراشکی مرغ با قارچ هستش.

پیراشکی‌ها رو می‌تونید با سس کچاب و سس تند سرو کنید.

 

  • انواع غذاهای چوبی

فینگر فود چوبی برای تولد و مهمانی

 

شما می‌تونید با این مزه‌های خوشمزه یه باربیکیو پارتی هیجان‌انگیز داشته باشید که برای مهموناتونم خیلی جذابه. باربیکیو پارتی عمدتاً در فضای باز گرفته می‌شه و میهمانها زمان زیادی را در اطراف باربیکیو نشسته و ضمن گفتگو و گپ زدن انواع تکه‌های مواد غذایی را بر روی باربیکیو طبخ و میل می‌نمایند.

برای اینکه کارتون راحت باشه چوبی‌هارو صبح مهمونی آماده کنید و داخل یخچال بذارید.

غذاهای چوبی مثل: کباب چوبی و جوجه چوبی با طعم های مختلف (می‌تونید گوشت و مرغ رو از روز قبل مزه‌دار کنید و یا به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه و به قطعات کوچکتر برش بدید و سپس اونارو چوب کنید.)، میگو چوبی، سبزیجات چوبی، قارچ چوبی، پنیر کبابی چوبی و ...

 

تا اینجا چند نوع فینگر فود راحت و سریع رو معرفی کردیم که طرز تهیه هر کدوم رو به طور مفصل و جداگانه تو مقاله‌های بعدی براتون خواهیم گذاشت.

 

  • سینی مزه

سینی پنیر و مزه

 

در کنار فینگرفودهای خوشمزه و جذاب، شما می‌تونید میز جشنتون رو با سینی‌های مزه‌ شیک‌تر و مهیج‌تر کنید.

یکی از مزه‌هایی که خیلی طرفدار داره، یه سینی پنیر و مزه های مختلفه. با انتخاب یه سینی چوبی جذابیت مزه‌ها رو بیشتر کنید. از پرطرفدارترین پنیرها می‌تونیم پنیر دودی، پنیر کممبر (که به پنیر عشق معروفه)، پنیر گودا( با طعم های مختلف) و پنیر پراتوئه معرفی کنیم. در کنار این پنیرهای جذاب زیتون، خیارشور، انگور و انجیر هم بذارید که البته بسته به ذائقه شما و مهمانانتان قابل تغییر می‌باشد. بودن یه مدل کراکر یا نون برش خورده، کمی گردو یا بادام زمینی برای سینی مزه خارج از لطف نیست. اگر به ژامبون یا فرآورده‌های گوشتی علاقه دارید، می‌تونید برش‌های مختلفی از اون ها رو داخل سینی مزه بذارید.

 

  • سالادها

انواع سالاد شیک مهمانی و تولد

 

یکی از خوراکی‌های جذاب مهمونی‌ها و دورهمی‌ها، یه سالاد خوشمزست. با وجود سبزیجات متنوع و تازه موجود در بازار، می‌تونیم سالادهای جذابی رو درست کنیم.

از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سالادها، سالاد سزار که به تازگی سس سزار هم به بازار اومده و می‌تونید باهاش یه سالاد سزار عالی درست کنید.

شما‌ می‌تونید با بیبی اسفناج و توت فرنگی، یه سالاد میوه رژیمی با رنگبندی زیبا درست کنید و با سس انار سرو کنید.

 اگر سس‌های خونگی رو به سس‌های کارخونه‌ای ترجیح می‌دید، می‌تونید انواع سس رو از فروشگاه اینترنتی رسپی خریداری کنید.

 

  • دیپ‌ها

دیپ یا دیپینگ سس

 

دیپ یا دیپینگ سس، یه عضو خوشمزه از خانواده سس‌هاست. این سس غلیظ یه طعم دهنده فوق‌العاده برای مواد غذایی مثل بعضی غذاهای دریایی، قطعات مکعبی از گوشت و پنیر، سبزیجات خام خرد شده، میوه‌ها، نان پیتا، کراکرها، چیپس سیب زمینی، چیپس ذرت و ... هستش و کنار فینگرفودا هم سرو می‌شن و مزشون رو جذاب‌تر می‌کنن. فرق بین دیپ و سس اینه که موقع سروشون، سس‌ها رو روی غذا می‌ریزیم و برای دیپ‌ها، غذا یا خوراکی رو داخل اون غوطه‌ور می‌کنیم.

تنوع زیادی از دیپ‌ها داریم که از معروف‌ترین دیپ های دنیا، دیپ حمص هستش که از نخود و ارده درست میشه. دیپ سالسا با گوجه فرنگی درست میشه و یه دیپ تند و آتیشیه. دیپ گواکامولی که با آووکادو درست میشه و طرفدارای خودشو داره. دیپ پنیر و دیپ قارچ هم جز دیپ های خوشمزه‌ای هستند که برای پذیرایی جشن‌ها و مهمونی‌ها پیشنهاد می‌شن. شما می‌تونید این انواع دیپ‌ها رو خودتون درست کنید و یا از فروشگاه اینترنتی رسپی خریداری و در وقتتون صرفه جویی کنید. برای خرید انواع دیپ، اینجا کلیک کنید.

در کنار دیپ‌ها، انواع ماست‌ها و برانی‌ها مثل برانی بادمجان، برانی اسفناج، ماست و لبو رو درست کنید و یه میز پذیرایی جشن خوش رنگ و لعاب داشته باشین.

 

  • گل‌آرایی و شمع‌آرایی

تزیین شیک میز پذیرایی شام

 

با گل‌آرایی و شمع‌آرایی یونیک و هماهنگ با تم جشنتون، یه میز پذیرایی شیک داشته باشین. ظروف انتخابی شما تو زیبایی میزتون تأثیر داره، پس هارمونی ظرف‌ها رو فراموش نکنید.

 

با رعایت کردن این موارد یه تنوع اساسی در سبک پذیرایی خود ایجاد کنید و یه میزبانی بی‌استرس رو تجربه کنید. با این سبک پذیرایی دیگه نیازی نیست شما در طول مهمونی سرپا باشید و فکرتون پیش آشپزخونه و غذاها باشه، چون همه چیز از قبل آماده و چیده شده و قرار به شما هم مثل مهمون‌ها حسابی خوش بگذره.